HAWAIJ FŰSZERES, MEYER CITROMOS CSIRKECOMBOK


A gyorsan, valami finomat, de szaftosat és ropogósat, viszont ne legyen hagyományosat- kategória egyik díjnyertes darabja. Nem is szaporítom a szót, alább következzen az alaplé adalékként indult csirkecombok története. Hozzávalók, ügymenet, story az irdodalom kedvelőinek, a sorrend.

HOZZÁVALÓK/shopping lista:
- 2 csirkecomb
- 1 Meyer citrom (normál is lehet, csak más az íze)
- 1 teáskanál Hawaij fűszerkeverék (erről olvashatsz ITT)
- 1/2 tk Ras el hanout fűszerkeverék
- só
- frissen őrölt színesbors keverék
- intenzív ízű kakukkfű (nekem szárított izlandi van, de a magyar frisset sem sorolnám hátrébb ;) )
- valami zsír/olaj a csirke alá a tepsibe
-  1dl sör (elhagyható, de minek?)

GYÁRTÁS:
Pofon egyszerű, működik nyers combokkal is, sőt- más hússal is- de ez most előfőzött, de még nem puha csirkecombból készült. Részeletesebben lásd a storynál lent.
A csirkecombokat bedörzsöltem a zsiradékkal, fűszereztem, sóztam, aláöntöttem 1 dl sört, mellé dobáltam a negyedelt, kimagozott meyer citromokat, előtte a levüket kinyomtam a combokra és a sütőtálba.
Fólia alatt sütöttem kb 35 percet, 180C- on, aztán fólia nélkül annyit míg elpárolgott a leve, közben locsolgatva a combokat;egészen addig míg csak annyi szaft maradt, amivel meg lehetett locsolni a csirkét a végén.
Kiszáradás ellen fólia alatt pihent felhasználásig.

STORY:
Mivel alaplére volt szükségem a (majdnem eredeti)pho levesemhez, ezért belekerült a két csirkecomb is, ami azt jelenti, hogy eleve volt a kis alkatrészeknek egy fahéjas- szegfűborsos beütése. Na ehhez azért még én sem tennék csirkefűszersó keveréket, főleg nem a nátrium glutamátos fajtát, így adta magát a lehetőség: legyen rajta Hawaij fűszer és a Ras el hanout.
Ezekkel az opciókkal már eleve egy illatorgiát teremtve a konyhámban. A meyer citrom nekem nagy szívem csücske, szerencsére néha szezon után is hozzá lehet jutni, teljesen más zamatot ad az ételnek, mint a hagyományos citrom. Aki ismeri, annak nem kell bemutatni.
A sör mint olyan, szintén egy elhagyható vagy lecserélhető összetevő, de olyan zamatossá varázsolja a húst és ropogóssá a bőrt, hogy én már nem szívesen hagyom ki, ha magunknak főzök.
Arról nem beszélve, hogy a hozzávalók így együtt, milyen ízorgiát képesek létrehozni; a készülődés közben terjengő illatokról nem is beszélve. szeretettel ajánlom mindenkinek, aki egy kicsit is kísérletező kedvében van.
Köretnek fekete rizs és sült sárgarépa dukált, a szafttal meglocsolva.
Még egy recept ötlet pedig ITT , multifunkcionális narancs és citromzselé húshoz, salihoz és édességhez is.

Napot, boldogságot, ízeket és színeket mindenkinek!
V.










Megjegyzések

Hype