Narancs, póré és krumpli- vinaigrette-el- MELEGEN?!




Ha én egyszer megtanulom rendesen ezt a bloggerkedést... Küzdök az elemekkel, ahogy illik... Egy színes recept következik, amihez kép- na az nincs (főleg, hogy az eredeti recept 2011-es, és most a 2017 januári verziót olvasod). Így mindenkinek  a fantáziájára van bízva mit bír el színskálán. Ez egy jó recept, szeressétek és használjátok a fejeteket, milyen lenne ha... ;)
Olyasmivel kellene átvészelni a telet, mint a fent említett és alant leírt cucc..
Kellettek a színek (fújt a szél, esett az ónoseső, a hó, elbújt a Nap), nincs mese, napsárga sali a nyerő, főleg, hogy a poszt írásakor (2017.01.11.) még a nap is kisütött:

Hozzávalók 2 személyre:

1 póréhagyma félig fehér és zöld része (jó. legyen a közepe)
1 nagyobb narancs
2 nagyobb sárgarépa
6 közepes krumpli (vagy édesburgonya, csicsóka)
3 szál lila újhagyma
fél csokor petrezselyem aprítva
2 ek. olíva olaj
 Fűszernek:
1 ek.kakukkfű
1 tk. kurkuma

frissen őrölt bors
2 reszelésnyi szerecsendió
 Vinaigrette-hez (ez most spec. ehhez a salihoz készült):
mézes (Ó, BOCS!) almaecet 1 rész
olívaolaj 2 rész
tengeri (nagy szemű) só frissen őrölve
gesztenye méz- ízesítésnek

A krumplikat hosszában felszeleteltem cikkekre, a répákat háromba vágtam és szintén hosszában elvágtam kisujjnyi csíkokra. Feltettem főni némi só, a kurkuma, és a narancs negyedének feldarabolt és kinyomkodott héj nélküli darabjainak kíséretében. Közben a pórét homoktalanítottam és hosszában milliméternyire csíkoztam, a maradék 3/4 narancsot kifiléztem és felkockáztam, a lila (új) hagymát feldaraboltam- mondjuk fél centisre. A hozzávalókból kézi habverővel elkevertem a vinaigrette-et, félretettem. A majdnem(!)- de tényleg csak majdnem- puhára főtt krumplit a répával leszűrtem, picit leöblítettem. Egy lapos tepsibe öntöttem , meglocsoltam az olíva olajjal és rászórtam a kakukkfüvet, kapott még egy kevés sót - kézzel (ahogy szeretem) jól összekevertem és irány a sütő, min 180 C, míg meg nem pirult (10 perc kb.). Azon forrón összekevertem az összes szilárd hozzávalóval, a hő hatására a vékonyra vágott póré is szépen megpuhult, a narancs pedig levet engedett. Végül ráöntöttem a vinaigrette mártást és lehetett is tányérra kupacolni. Amit azonnal megállapítottunk: egy hatalmas csak sóval, friss borssal megsütött tarjaszelethez mennyei köret. Ellenben rántott pontyhoz ettük ;) ...

Megjegyzések

Hype