A mangalica oldalas, az örömfőzés, a csoki és mangó salsa



   Adott az az életszakasz,- vagy inkább évszak(?), amikor az ember LÁNYA(én) tartalmas ÉS színes kajákra vágyódik. Ezt az ételkombót mondjuk az ember fiainak is jó szívvel ajánlom főleg, ha egy tökéletes minőségű alapanyaghoz tudnak hozzájutni lassú sütésű BBQ-hoz. ;)  Tökéletes alapanyag márpedig létezik, bár évek óta nem volt szerencsém ilyen minőséghez.
Kiírom ide is boldogságomban csupa nagybetűkkel: (katt a névre) FEKETE ZSÓKA  nevét, mert nem lehet elégszer dicsérni a jó alapanyagot (és termelőjét), illetve hangsúlyozni a minőség fontosságát, no meg a szerencsét, ha az ember hozzájut.... Szerintem ez ma nagy kincs errefelé, bár Zsókának köszönhetően már nem szerencse, hanem időzítés kérdése a beszerzés. :)
Zsóka mangalicáit kezdetektől úgy táplálják és nevelik, hogy a lehető legtökéletesebb minőségű húst kapjuk mi vásárlók. Zsókának fantasztikus személyisége is van, (off: meg gyönyörű mosolya) egy törékeny és mégis erős lány, akinek mindenkihez van egy kedves szava, gesztusa.
Bónuszként  személyesen vele lehet találkozni 2 hetenként a Lehel piacon (a budapesti beszerzőhely), ahol termékdíjas szőke mangalica szalámi, kolbász, hurka, szalonna, tepertő és húsárú várja az éhes vevőket. Van ám Facebook oldala is, ott mindent meg lehet tudni róla és a szuper mangalica cuccokról. Részemről úgy várom már ezeket a piaci találkozásokat, mint kisgyerek a Mikulást, így lehetett, hogy a csodálatos oldalasból igazi színes, örömfőzés kerekedett.
Íme az alapanyag, kép alatt pedig a recept és a hozzávalók:



RECEPT és HOZZÁVALÓK:

  Ha sikerült beszerezni a fentebb mutogatott csodás mangalica oldalast, egy kellemes száraz páccal (esetünkben durvára őrölt kömény és a Fűszerész Joker fűszerkeveréke) hagyom állni pár órát/egy éjszakát. Ez most pár órát állt.
Csináltam hozzá egy gyors (tényleg, mert bolti a cucc) nedves pácot, azaz paradicsomot, fokhagymát összesütöttem, a pácba dobáltam némi kakukkfüvet és őrölt borsot, sót, illetve 50g 70%-os csokoládét, miután elolvadt a csoki, botmixerrel összekevertem, minimális (2 kanál) bolti bbq (Heinz) szószt hozzákevertem még a füstös íz miatt.
Nyakon öntöttem a malacot a páccal, alá pedig fél doboz sört öntöttem(víz is kiváló) és fólia alatt 2 órán keresztül 170C-on sütöttem. A végére picit felvettem a hőmérsékletet és sütöttem úgy is kb 20 percig. Majd fólia nélkül a saját szaftjával locsolgatva fejeztem be a sütést pár perc alatt, így rá is pirult kicsit a szaft.
A krumplipürét és a salsát közben szép nyugiban megcsináltam:
Krumplit meghámoztam, feldaraboltam, kevés mustármaggal, sóval feltettem főni. Céklát szintén daraboltam, sütőben olívaolajjal megsütöttem. A krumplikból hagyományos krumplipürét kevertem, durvára nyomkodtam. Beletettem a céklákat és úgy fejeztem be, picit rusztikus maradt (direkt). A tetejét megszórtam friss spenót levelekkel.
A salsához felkockáztam mangót, vérnarancsot és lilahagymát, az íze kedvéért került bele paradicsom és a színek miatt petrezselyem és még egy kis piros kaliforniai paprika. Kapott frissen őrölt vörösboros sót és egy leheletnyi mentás- bazsalikomos- mogyorós fűszerkeveréket. Az öntet: 1 citrom reszelt héja, a levéből ízlés szerint, a vérnarancs leve és pár csepp worchestershire szósz bolondításnak. Aztán meglocsoltam 100%-os avokádó olajjal.

                                    

   Kész is vagyunk, a mennybemenetel garantált (volt)!!! 😊

             Ölelés Mindenkinek (igen, ez az én szövegem)!

Megjegyzések

Hype